konfirmationsak

hejsan!

nu ska jag berätta om konfirmationsaken. risk för långt inlägg. men det får ni ta ;)

vi åkte till församlingshemmet klockan 13.00 typ. så lämnade vi packningen där, sen traskade vi till kyrkan där dom babblade lite. sen delade dom in oss i grupper för vi skulle gå till olika "stationer" eller vad man ska säga. julia och jenny hamnade i min grupp.♥ sen var det några fler, typ oscar, ted tror jag, sarah, cornelia, albertina och säkert nån fler ;) vi gick upp till kyrktornet. heter det så? vi säger det. där klockorna var. fyyyyy vad äckliga trappor. kollade man ner fick man ju för tusan svindel typ :s hahahaha. sen så kunde man gå upp ännu en trappa, såg ut som en vind typ. lite småläskigt. först vågade inte jag gå upp, men sen tvingade jag mej. jag drog med mej julia, men när hon hade gått upp en liten bit så säger vaktmästaren "titta, ser ni att trappan är lite lös där uppe? den svajar". HAHAHAHAH. tror ni inte julia gick på't och vände på direkten!? JOOOO. HAHA. så jag fick gå själv sista biten då. sen när vi gick ner så hittade oscar ett rum  och fråga om man fick gå in där. det fick vi, men det var typ som kartonggrejs där, och plankor i mitten, man fick bara gå på plankorna. asläskigt. fy. tänk om man skulle ramlat eller nåt? sen så släkte dom lampan och grejer. det var skitläskigt. och när dom gjorde det så hör man oscar "MEN TÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄND! JAG SKITER PÅ MÄ!" HAHAHAHAHAH.
sen så fick veta lite om orgeln. då satt oscar och spelade typ hela tin. sen så fick alla som ville spela. då gjorde bland annat ted det. och så fanns det en knapp som hette "tutti". Ted tyckte det var skitkul och tröck på den. sen varje gång nån annan skulle spela så sa han hela tin "men vetu inte hur man gör? tryck på tutti!" "tryck på tutti." "sådärja, tryck på tutti!" och grejer. sen var det några fler stationer. men orkar inte berätta om dom, för det var inge kul ^^

 

sen så blev vi indelade i nya grupper, då hamnade jag med jenny igen :) då skulle vi leka lekar på ena. det var skoj det. sen så var det typ lekar utomhus på en annan station. då skulle man ha täckisar och grejer. och så skulle man springa femton varv runt en stav med huvet neråt, lite yr man blev eller. efter det skulle man springa till laget. det var en stafett. hahahahah. jag ramlade heeeeeeela tin! och vi körde det två gånger! oja, det gick bra för mej kan du tänka dej.

 

sen så var det väl typ fritt ett tag. myste på med folket som var där. hade almännt skoj. sen på kvällen skulle vi gå en frågeslinga. och då var ledarna utklädd och gömd där ute och skrämde en när man gick förbi. när vi skulle gå den frågeslingan så var man också indelade i grupper, då var jag med isabelle, sanna w, angelika och tove eller vad hon hette ;) vi var typ asrädd, jag, sanna och issa. vi gick armkrok och grejer, sen så gick jag ytterst och så säger jag "men jag vill inte gå ytterst!" precis då kommer linnes fram och gör nåt askonstigt ljud. fatta rädd jag, issa och sanna blev då eller!?!? vi bah sprang och issa ramlade så hon drog med sanna, och jag försökte också springa, men jag hade ashala skor så jag ramlade också, så då låg vi där i snön och skrek. och linnes bah kommer fram och viker sig dubbel av skratt. tror ni inte han berättade det för alla tusen gånger sen hela kvällen? jo, det kan jag tala om för er att han gjorde. hahahahah..

sen såg vi nån film, den var väl lite rolig, men jag ville inte se film, så jag smsade och hade lite småtråkigt. var skitrastlös xp

men ah, det var iaf askul! :D

sen så fick se nåt uppträdande eller vad man ska säga? det var en tjej som höll på med eld. det var kuelt det minsann. och ted var skitdryg. HAHA :( men ah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Din blogg:

Kommentar:

Trackback